Tuesday, February 22, 2011

Tanya sama hati

Abang,

hari ini genap 8 tahun kita bersama...dari alam bercinta hingga saat kita berumahtangga dan bersama cahaya mata kita...

hari demi hari, kenapa hati ini rasa seperti sudah diabaikan...perasaan ini rasa macam sudah tidak diperlukan...tapi hati tetap berdoa semoga itu hanya sementara...berdoa semoga itu hanya mainan perasaan aku semata-mata...

sebagai isterimu, tentunya aku takut, risau, tidak mahu langsung kiranya dihatimu ada insan lain yang bertakhta...selain diriku dan anak2 kita...

abang,
hargailah aku...
seperti mana dahulu kala...
sewaktu mula-mula kau ingin memilikiku...
sewaktu mula-mula kita bercinta, berkasih...
pimpinlah tangan ku...seperti mana lembutnya sewaktu dulu...
bimbinglah aku...untuk menjadi isteri idamanmu...

abang,
walaupun kini aku sudah meningkat usia..
mengertilah, perasaan aku masih muda dan segar seperti dulu terhadapmu...
kerana hanya engkau dihati ini...cinta yang ku sayangi
jangan ketepikan aku...hanya kerana kita telah lama bersama...
barang yang lama, jangan diganti dengan yang baru...jangan disimpan di dalam kotak gelap...jauh dari penglihatan...

No comments:

Post a Comment